Salgsbetingelser for xlsmart.no
1. Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra xlsmart.no til forbrukere i Norge. Betingelsene utgjør sammen med bestillingen din, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
2. Parter
Selger er xlsmart.no, organisasjonsnummer [organisasjonsnummer], og betegnes i det følgende som «vi» eller «oss». Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og betegnes i det følgende som «du», «deg», eller «din/ditt».
3. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) med mindre annet er spesifisert. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som avgifter, gebyrer og leveringskostnader.
4. Bestilling
Din bestilling er bindende når den er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling dersom den ikke avviker fra det vi har tilbudt. Du har rett til å gå fra kjøpet i henhold til angrerettloven.
5. Betaling
Vi tilbyr sikre betalingsløsninger gjennom [betalingsleverandør], hvor du kan betale med [betalingsmetoder, f.eks. Visa, Mastercard, Vipps]. Beløpet trekkes fra din konto ved utsendelse av varen.
6. Levering
Vi leverer varer til adresser i Norge. Levering skjer normalt innen [antall dager] virkedager etter at bestillingen er mottatt. Dersom leveringstiden blir vesentlig lengre, vil du bli informert.
7. Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Angrefristen er 14 dager fra du mottar varen. For å benytte angreretten må du gi oss melding om dette innen fristens utløp. Returkostnader bæres av deg, med mindre annet er avtalt.
8. Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (reklamasjon). Reglene om reklamasjon finnes i forbrukerkjøpsloven.
9. Personopplysninger
Vi behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
10. Tvister
Tvister mellom partene skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet. Alle tvister skal behandles etter norsk rett.